Zielona herbata pobudza

profilaktyka chorób nowotworowych

Zielona herbata była doceniana ze względu na swoje pobudzające ciało i umysł właściwości już w starożytnych Chinach. Współcześnie również w Europie jest ona wykorzystywana jako naturalny sposób na odzyskanie sił witalnych oraz intelektualnych. Za ciekawostkę można uznać fakt, że w suchych liściach zielonej herbaty zawartość kofeiny jest dwukrotnie wyższa, niż w takiej samej ilości ziaren kawy. W gotowym naparze jednak ilość kofeiny jest już mniejsza. Za pobudzające działanie zielonej herbaty odpowiada jednak nie tylko kofeina. Prócz niej podobną rolę spełniają teanina, pochodne ksantyny i teofilina.

Łagodne pobudzenie.

Pobudzenie wywołane zieloną herbatą ma trochę inny charakter. Przebiega łagodniej niż w wypadku mocnego espresso, a jednocześnie trwa dłużej. Zielona herbata sprawia, że zyskujemy więcej sił witalnych, sprawności intelektualnej. Na jej właściwości wpływa jednak zarówno jakość mieszanki, z której przygotujemy napar, jak i sposób przyrządzenia. Ważne, by pamiętać, żeby pod żadnym pozorem nie zalewać listków wrzątkiem (optymalna temperatura wody to ok. 60 – 90 stopni Celsjusza). Z porcji listków można przygotowywać nawet 3 – 4 filiżanek. Pobudzające właściwości herbaty uzyskujemy, parząc ją około 3 – 5 minut (później listki można odsączyć i zachować do ponownego użytku).

Jak pić zieloną herbatę.

Zieloną herbatę można pijać zarówno w tradycyjnej formie, jak i tworzyć na jej bazie różnego rodzaju potrawy (pod warunkiem prawidłowo przeprowadzonego procesu zaparzania nie traci ona bowiem swoich właściwości, nawet jako składnik lodów czy koktajli). Pobudzanie to jednak tylko „dodatek” do ogromu zdrowotnych właściwości zielonej herbaty. Może być ona stosowana jako element profilaktyki wielu schorzeń, w tym nowotworów, a także jako uzupełnienie diety odchudzającej czy kuracji odmładzającej. Zielona herbata jest prawdziwym „eliksirem zdrowotnym” współczesnego człowieka, ważne jednak, by pamiętać, że prócz jej spożywania należy stosować optymalny sposób odżywiania, regularną aktywność fizyczną oraz nie unikać badań profilaktycznych.

 
 

Comments are closed.