Zielona herbata a odchudzanie

Zamiast kawy – filiżanka zielonej herbaty

Zielona herbata jest naparem, który korzystnie wpływa na różne sfery funkcjonowania ludzkiego organizmu. Może wspomagać pracę układu odpornościowego, poprawiać koncentrację, delikatnie pobudzać, a dzięki zawartości antyoksydantów – niszczyć szkodliwe dla zdrowia i urody wolne rodniki. Prócz tego ma tę przewagę nad suplementami, że stanowi środek całkowicie naturalny. Naukowcy wciąż badają zieloną herbatę pod kątem jej właściwości.

Pomocna przy odchudzaniu.

Stosunkowo niedawno potwierdzenie w badaniach (japońskich badaczy) znalazł fakt, że może ona wspomagać odchudzanie. Badacze odkryli mianowicie, że zielona herbata przyspiesza i wzmaga metabolizm. Kalorie z pokarmów są więc szybciej spalane. Prócz tego zielona herbata pozwala redukować apetyt (zwłaszcza spożyta przed posiłkiem). Aby jednak osiągnąć jakiekolwiek efekty konieczne jest spożywanie co najmniej 3- 4 filiżanek naparu dziennie. Nie wystarczy rzecz jasna samo picie zielonej herbaty – wskazane są dodatkowo systematyczne ćwiczenia fizyczne, a także wprowadzenie racjonalnych zmian do diety (unikanie cukru, nadmiaru tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, produktów przetworzonych i obfitujących w konserwanty).

Właściwe parzenie herbaty.

Jakie składniki zielonej herbaty szczególnie sprzyjają odchudzaniu? Są to przede wszystkim: flawanoid EGCG – poprawiający m.in. poziom cholesterolu, ale także kondycję skóry oraz samopoczucie; kofeina – dodająca energii, podnosząca ciśnienie i przyspieszająca metabolizm. Wykazano, że zielona herbata spożywana codziennie pozwala spalić dodatkowe 100 kalorii. Warto jednak pamiętać o zasadach jej parzenia oraz o tym, by nie dodawać do niej cukru (wówczas może bowiem stracić swoje cudowne właściwości).

 
 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
 
 
Zobacz także...close